Trendy marketingowe w 2022 roku będą się nieco różniły od tych z 2021. Za wiele z nich odpowiada pandemia – poznaj je i bądź na czasie przez cały rok!
1. Praca hybrydowa wciąż w modzie
Pandemia zmieniła cały świat i formę pracy większości ludzi. W 2022 formuła hybrydowa wciąż będzie miała się bardzo dobrze. Kilka dni pracujących w domu i kilka w firmie z pewnością pozostanie z nami jeszcze na długi czas. Badania serwisu Pracuj.pl z kwietnia 2021 mówią, że 22% osób w Polsce pracuje hybrydowo, a 25% wyłącznie zdalnie. Najciekawszy jest fakt (badania przeprowadzone przez Resources.owllabs.com), który informuje, że osoby pracujące z domu są szczęśliwsze i mniej zestresowane. Aż 82% ankietowanych stwierdziła, że praca zdalna po pandemii byłaby dla nich lepsza, a wirtualne spotkania są mniej stresujące niż te odbywające się w biurze. Covid-19 to choroba, która kompletnie zmieniła dotychczasowe trendy marketingowe. Jeśli szukasz pracy online, kliknij tutaj i poznaj pomysły na pracę w formie zdalnej.
2. Influencerzy rosną i rosną
Influencer marketing ma osiągnąć w 2021 roku 13,8 miliarda dolarów i nadal będzie się rozwijał. Kampanie influencerów z natury zapewniają zasięgi, ponieważ influencer promuje produkt. Marki B2B również wykorzystują wpływowe osoby, np. Adobe, SAP, GE i PWC. W tym roku popularni i nastawieni na współprace staną się także mikroinfluencerzy, tzn. osoby, które mają od 1000 do 10 000 followersów.
3. Trendy marketingowe chcą mniej
Według najnowszych danych prezentowanych przez Forbes, mniej kanałów w mediach społecznościowych będzie znaczyło więcej. Firmy mają zbyt wiele profili i ciężko jest nad nimi zapanować. Trendy marketingowe mówią, że w 2022 roku warto skupić się na mniejszej ilości kanałów, ale z większym zaangażowaniem.
4. Trendy marketingowe to krótkie video – 30 s.
Popularny TikTok lub rolka na Instagramie staną się jeszcze bardziej popularne. 30 sekund to idealny czas na promocję wizerunku lub konkretnego produktu. Jeśli jeszcze nie masz TikToka, koniecznie go załóż i zacznij tam promować swoją działalność!
5. LinkedIn – bardzo IN 2022
Trendy marketingowe na rok 2022 zdecydowanie będą sprzyjać serwisowi LinkedIn. Trendy marketingowe według Forbes’a mówią, że to właśnie ten portal jest wschodzącą gwiazdą przestrzeni cyfrowej. Liczniki aktywnych użytkowników rosną z kwartału na kwartał. Firmy i zadowoleni użytkownicy coraz częściej sięgają po wersje premium.
Jak widzisz, trendy marketingowe na 2022 rok będą się nieco różniły od tych z 2021. Pamiętaj, aby w swoich działaniach wykorzystywać krótkie formy video, współpracować z influencerami i rozpocząć działania na LinkedIn. Oczywiście nie zapomnij czytać tego bloga, a z pewnością będziesz na bieżąco przez cały czas!