Strona główna » Blog » Strategia marketingowa w biznesie online. Co musisz wiedzieć?

Strategia marketingowa w biznesie online. Co musisz wiedzieć?

Strategia marketingowa to pojęcie bardzo stare i jako studentka zarządzania – wiem, co mówię. Pomimo tego, że czasy się zmieniają, to pojęcie cały czas jest aktualne. Warto pamiętać tylko, aby je zaktualizować i “przełożyć” do wirtualnego świata.

Co to jest strategia marketingowa?

Według definicji książkowych:

“Strategia to zespół reguł zachowania przyjętych przez przedsiębiorstwo, odnoszących się do całości jego funkcjonowania i mających na celu spełnienie misji oraz osiągnięcie głównych celów, na które firma jest nastawiona”. (H. Mintzberg)

Przenosząc to jednak do “naszych czasów” można powiedzieć, że strategia to wszystkie działania, które posłużą nam do osiągania celów, czyli najczęściej zarobku.

Biznes online - mój marketing

Zadaj sobie 3 pytania

Gdy zaczynasz biznes, zarówno internetowy, jak i w świecie offline – zadaj sobie 3 podstawowe pytania:

  1. Jaki jest główny sens i wizja funkcjonowania?
  2. Jakie oferujesz produkty/usługi i jakie masz rynki zbytu?
  3. Co jest Twoim głównym sposobem generowania przychodów?

Odpowiadając na te pytania pamiętaj, że strategia ma być zaplanowana na długi okres czasowy, ma budować przewagę konkurencyjną i ma wykorzystywać maksymalnie zasób Twoich kompetencji. Nie zapominaj, że wszystkie działania powinny być spójne – to podstawa!

Strategia w biznesie online

Biznes online - mój marketing

Gdy odpowiesz na te wszystkie pytania wiesz już, że strategia definiuje to jaka Twoja marka jest. Głównymi elementami w budowaniu Twojej marki w Internecie będą nazwa, tożsamość i wizerunek.

Nazwa powinna być krótka, łatwa w zapamiętaniu. Tożsamość to spójny copywriting, działanie na różnego rodzaju portalach społecznościowych, hasło. Na identyfikację wizualną składają się logo, kolory i ich funkcjonalność. Podczas tworzenia marki nie powinno być przypadku, a każdy Twój ruch dokładnie przemyślany.

Jeśli szukasz porady dotyczącej budowania marki w sieci – napisz do mnie, chętnie Ci pomogę. Pamiętaj, że budowanie każdej działalności (nie tylko marki osobistej i nie tylko w sieci) wymaga odpowiedniego planu strategicznego, ale o nim opowiem Ci w kolejnym artykule.

Jeśli jeszcze nie masz pomysłu na swój biznes w sieci – poznaj 5 moich pomysłów na działalność online. Sprawdź!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *